آکادمی دیزاین بعد سوم

طرح تضمینی گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی در گرایش های مختلف دیزاین

شاید سازوکار آموزشی دیزاین در کشور های پیشرفته جهان با سیستم آموزشی طراحی صنعتی در کشور ما تا حد زیادی متفاوت و حتی گاهی متناقض باشد. به تبع این مشکل نقایص زیادی در فرآیند آموزش و تربیت طراحان صنعتی در ایران دیده می شود. از طرف دیگر محدودیت بازار کار و از همه مهم تر فقر اطلاعاتی صنعت، بازار و دانشگاه نسبت به یکدیگر مزید بر علت می شود تا انزوای طراحی صنعتی بیشتر به چشم آید.
همواره علاقه مندان طراحی صنعتی درکشور، به دنبال مسیری هستند که بتواند علاقه و پتانسیل بالقوه آنان را در این زمینه پیش از پیش شکوفا کند و معمولا ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را راهی برای پاسخ گویی به این نیاز خود درمی یابند. اما بد نیست به مسیر های دیگر و مقاصد دیگر هم نگاهی انداخت. شاید بتوان تحصیل و حتی در ادامه اشتغال را در آن سوی مرزهای کشورمان جستجو کرد!
آری! صحیح است . ادامه ی تحصیل در رشته های مرتبط با دیزاین در دانشگاه های معتبر خارجی شاید در شروع دور از دسترس و اندکی پر زحمت به نظر آید اما علاقه مندان به پرورش دیزاین و خلاقیت زحمت این مسیر را تا رسیدن به مقصدی مناسب به جان می خرند.
ما در آکادمی دیزاین بعد سوم به این فکر افتادیم که در کنار رسالت تربیت و پرورش علمی و عملی علاقه مندان به طراحی صنعتی در داخل کشور، با تمام توان ساز وکاری را با همه امکانات برای کسانی فراهم آوریم که قصد و هدف خود در دیزاین را در دانشگاه های معتبر خارجی می دانند. آری ما در گروه علمی آکادمی بعد سوم هرگونه امکانات علمی و آموزشی را در اختیار این افراد قرار خواهیم داد تا به هدف خود برسند. در ادامه به این امکانات علمی و تمهیدات آموزشی خواهیم پرداخت.

- گام اول: از ملزومات اولیه تحصیل در کشورهای خارجی و گرفتن پذیرش، کسب مهارت مکالمه و مکاتبه زبان انگلیسی و در صورت لزوم ارائه مدرک تافل یا آیلتس است.


- در گام دوم نیاز به شناخت گرایش ها و تخصص های مختلف موجود در حیطه ی دیزاین است. همچنین باید دانشگاه های مختلف و نوع سیستم آموزشی آنها را برای تهیه رزومه و پرتفلیوی قوی بررسی کرد. همچنین اطلاعات مربوط به فرآیند Apply را آموخت. 

- گام سوم یادگیری مهارت های مورد نیاز برای انجام پروژه ها و آماده کردن پرتفلیوی قابل قبول است. مهارت هایی از قبیل اسکچینگ و راندو، مدلسازی سه بعدی و رندرینگ رایانه ای

- طبیعی است برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های با اعتبار خارجی در گرایش های مختلف دیزاین (ازطراحی خدمات و طراحی بین رشته ای تا طراحی محصول و خودرو و ...) نیاز به مدارک و نمونه پروژه های قوی و قابل قبول از قبیل مقالات، جوایز بین المللی طراحی و پروژه های عملی دیزاین به انجام رسیده است. پس در گام چهارم نیاز به تهیه این گونه مدارک، مقالات و نمونه کارها می باشد. این مقوله مهم ترین قسمت این مسیر است که حتما می بایستی با نظارت و راهنمای اساتید هر حوزه همراه باشد.


- گام پنجم تهیه رزومه، CV وپرتقلیوی قابل ارائه متناسب با ذائقه آموزشی هر دانشگاه خارجی و هر گرایش است.


- آخرین مرحله ارائه توصیه نامه (Recommendation) از طرف اساتید هیات علمی دانشگاه های کشور است.

به تناسب این مراحل، ما در گروه علمی بعد سوم دوره جامع آموزشی جهت گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی در رشته های مختلف را تدوین به شرح زیر ارائه می نماییم:


1- زبان انگلیسی، از مکالمه تا مکاتبه: دوره ی تضمینی  برای کسب حد نصاب آیلس 6/5 (شش ونیم) و معادل آن در آزمون تافل/ مدرس: دکتر حسن یعقوبی (مدرس دوره های زبان تافل دکترا، مصحح سابق آزمون های آیلتس کشوری)

این دوره شامل 40 ساعت کلاس آموزشی در مدت 5 ماه به همراه 2 جلسه کارگاه فیلم رایگان است.

2- آموزش طراحی دستی و راندو، مدلسازی با نرم افزار راینو و رندرینگ کی شات/ مدرسین: به ترتیب: مهیار صامت حقیقی، معین کهریزی، سیروس حامدی فر، کامران رحمانی

3- آشنایی با دانشگاه های خارجی و گرایش های دیزاین، طرز تهیه پرتفلیو و رزومه/ مدرس:مهدی اصل فلاح/ 6 ساعت آموزشی.

- معرفی مراحل و فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی

- معرفی رشته ها و گرایش های دیزاین در دانشگاهع های بین المللی در 3 حوزه قاره آمریکا، اروپا و خاور دور

- روش شناسی آماده سازی پرتفلیو و توصیه نامه برای متقاضیان اخد پذیرش


4- آماده سازی 3 تا 5 پروژه عملی طراحی صنعتی برای درج در پرتفلیو: این دوره شامل 12 جلسه کلاس آموزشی، مشاوره و کرکسیون فرد به فرد با اساتید آکادمی( مهیار صامت حقیقی/ مهدی اصل فلاح) می باشد.

این دوره شامل آموزش هایی جهت کسب موفقیت در مسابقات دیزاین جهانی و آماده کردن مقالات تخصصی نیز می باشد.


5- حضور یک گرافیست حرفه ای برای آماده کردن شیت ها و گرافیک پرتفلیوی طراحی صنعتی: این فعالیت در محل آکادمی و با حضور متقاضی اخذ پذیرش توسط معین کهریزی انجام می گیرد. 


6- ارائه توصیه نامه  (Recommendation) جهت ارائه به دانشگاه خارجی مورد نظر از طرف اساتید هیات علمی(مهیار صامت حقیقی و مهدی اصل فلاح)
نکته حائز اهمیت این است که مدت دوره از 6 تا 8 ماه به تناسب سطح علمی و مهارت های شرکت کنندگان متفاوت خواهد بود. در تمام این مدت مشاورانی از بین کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر شده اند متقاضیان را گام به گام همراهی خواهد کرد.
آکادمی دیزاین بعد سوم تمامی امکانات آموزشی و اطلاعات مورد نیاز در این رابطه را به افراد شرکت کننده ارائه می نماید و تا لحظه گرفتن قطعی پذیرش از دانشگاه خارجی مورد نظر همراه و همگام با افراد شرکت کننده خواهد بود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، ثبت نام جهت حضور در جلسه معارفه و گرفتن وقت مشاوره ابتدایی رایگان با تلفن آکادمی تماس بگیرید:

تلفن: ۲۶۴۰۷۶۴۶

آدرس: بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی شمالی، پلاک ۱۴، واحد ۴

سایت جدید آکادمی بعد سوم: www.idacademy.ir 

کانال تلگرام آکادمی بعد سوم: http://telegram.me/third_dimension_academy

صفحه اینستاگرام آکادمی بعد سوم: https://www.instagram.com/3rd_dimension_academy

 

SITEMAP XML | SITEMAP HTML | RSS XML